מתנות? בואו רגע נדבר על זה.

חודש ניסן,

אביב, פסח, התחדשות, מתנות..

מתנות? בואו רגע

נדבר על זה.

כשאנחנו נותנים

מתנה בדרך כלל, יש עניין של היכרות אישית והתאמה למקבל.

מה עושים עם

מתנות עסקיות, כאלה שאנחנו רוצים לתת

ללקוחות שלנו?

מתנות ללקוחות נחלקות לשני סוגים עיקריים:

  1. מתנה המחולקת לכלל הלקוחות שלנו, לפני חג, ביום אירוע עיסקי וכו
  2. מתנה המחולקת בפעימות, ללקוחות שחוגגים יום הולדת, יום נישואין וכו’ או כצ’ופר על רכישה מסויימת.

בשני המקרים, המטרות שלנו בחלוקת המתנה אחידות:

לשמח את הלקוחות שלנו ולהראות להם שאנחנו חושבים עליהם,

להזכיר להם את קיומנו ולהשאר בתודעה שלהם.

יש גם מטרות נוספות שלעיתים נרצה להשיג, כמו- חשיפה למוצר חדש, עידוד רכישה (לדוג’: מתנה בקניה מעל סכום מסויים),

היכרות עם העסק, במקרה של עסק חדש ולא מוכר או חשיפה לקהל חדש.

בבואנו לבחור מתנה עלינו לדעת:

  1. למי המתנה מיועדת?
  2. מה הכמות המבוקשת?
  3. מתי ואיך אנחנו מחלקים אותה?
  4. מה הסכום שנרצה להשקיע בעניין?

לאחר דיוק הסעיפים האלה עומדות בפנינו מספר אפשרויות:

לעצב ולייצר מוצר חדש וייחודי לנו, לרכוש מוצר מחברה המתמחה בקד”מ,

לבחור מוצר הקיים אצלנו במלאי או לפנות לעסק המתמחה במתנות ולרכוש ממנו.

עם ההחלטה על המתנה והמקור שלה, מומלץ להחליט האם המוצר הזה משמש כמתנה בלבד או שללקוחות שלנו ניתנת האפשרות לרכוש אותו בנפרד.

השלב האחרון, אך החשוב ביותר, הוא שלב האריזה.

זהו המפגש הראשון של הלקוח עם

המתנה, וכידוע, רושם ראשוני נקבע ברגע ויכול להביא עימו הזדמנות גדולה להמשך או

אכזבה ופספוס מטרה.

המתנה שלכם יכולה להיארז בקופסא אטומה, שנותנת תחושה יוקרתית או כזו שמגרה

את חוש הסקרנות/ שקית מעוצבת לתחושת פינוק/ אריזת מתנה מושקעת.

מתנה ארוזה בצורה

יפה ומסקרנת, מגבירה את הרושם ומביאה לתוצאה טובה יותר.

טיפ:

המתנה שתבחרו, חייבת להיות קשורה לזמן החלוקה ולעסק שלכם, והכי חשוב: ממותגת, במוצר עצמו ו/או באריזה

אל תשכחו – מטרת המתנה היא לקדם ולפרסם את העסק שלכם.

ככל שהמוצר יהיה מקורי ושימושי, כך הוא ישיג את המטרה לשמה הוא נועד.

ולסיכום, תזכורת קטנה:

מתנות נותנים באהבה

או לא נותנים בכלל..

שרית אביבי פורייס
יועצת וממקדת עיסקית,
בעלת המותג "בין קודש לחול" ליודאיקה ומתנות

ליצירת קשר עם שרית